keskiviikko 29. elokuuta 2012

Arkipäivän kuulumisia

Eilen katsoin illalla ihanan Saksikäsi Edward -elokuvan. Kunto oli sisällä siihen asti kunnes elokuva loppui ja menin nukkumaan. Mietin että missäs ihmeessä se koira on, kun on niin hiljaista. Menin mun huoneeseen ja kun laitoin valot päälle niin Kunto nousi sieltä peittojen seasta sängystä silmät sirrillään ja räpytteli ja haukotteli siinä. Se oli ihan väsynyt ja tarhaan päästyään kömpi omaan koppiinsa viltin päälle jatkamaan nokosia.

Aamulla muu perhe lähti töihin ja kouluihin, minä jäin onnellisesti nukkumaan kun koulun piti alkaa vasta 12:45. Kunto oli ollut jo tomerasti aamulenkillä siskon kanssa, ja nukkui rauhassa olohuoneessa siihen asti kun tuossa 9 maissa heräsin.

Kunto tais vähän vihjailla että miksen ole jo koulussa, kun se kipaisi äkkiä keittiöstä mun huoneeseen ja arvasin että se hakee taas jotain mukavaa irtaimistoa mitä on kiva kuljetella ympäri kämppää. Kohta se tulikin, mun reppu suussaan.

Aamupäivällä käytiin lenkillä metsässä ja pellolla. Kunto muisti minne päin peltoa se eilen oli yhden puun raahannut ja sieltähän se sen löysi ja jatkoi matkaa se halko suussaan. Halko kulki taas parikymmentä metriä lähemmäs kotia, joku kaunis päivä se on meidän pihassa kun joka päivä Kunto siirtää sitä vähän matkaa :D

Kuva eiliseltä, kun Kunto löysi tuon iki-ihanan koivuhalon jota tänäänkin
täytyi kuljetella.

Kotona oli vielä aikaa ennen kouluunlähtöä joten katselin True Bloodia ja Onnen päiviä dvd:ltä. Kunto mönki mun viereen sänkyyn ja siinä me sitten katsottiin yhdessä vamppyyrejä ja 50-luvun jenkkiperhettä.

Kunto havahtui hereille vaan siinä vaiheessa kun True Bloodin Sam oli
koirahahmossa.

Lähdin kouluun tapani mukaan ihan liian myöhään ja hirveellä kiireellä, Kunto meni tarhaan ja omaan koppiinsa viltille nukkumaan. Koululle päästyäni ja luokan edessä odottaessa tajusin että ei niitä abikurssin tunteja ollutkaan.. No aikaa oli vielä yli 1½ tuntia seuraavien tuntien alkuun joten lähdinpä mopolla takaisin kotiin. 

Kunto vihjaili  tarhasta päästyään että voitais lähteä lenkille, kun se löysi mun kengän jota kantoi ympäriinsä. Ja ehdittiinhän me siinä lenkkeilläkin sitten parikymmentä minuuttia ja lisäksi syödä naapurin viinimarjapensaista yhdessä (molemmat omasta pensaasta).

Kun menin takaisin kouluun, Kunto meni hetkeksi tarhaan kunnes veli tuli puolentunnin päästä kotiin ja Kunto pääsi taas vapauteen.

Iltapäivä onkin mennyt ihan tavallisesti, Kunto on käynyt moikkaamassa kissoja, katseli mun kanssa Suurinta pudottajaa ja leikki keskenään leluilla ja kantoi isin vaatteita toisesta päästä taloa mun huoneeseen. En oikein tiedä mitä tästä nyt sanoisin, ihan ihmeellinen tapaus se on :D

Possu(t)

6 kommenttia:

  1. Hei!
    Jottei elämä kävisi liian helpoksi, heitin teitä haasteella; http://ocadee.blogspot.fi/2012/08/haastava-haaste.html

    VastaaPoista
  2. Maarit mitä sie naurat :D Kunto on mitä ilmeisimmin kotiutunut, päätellen siitä että se on ruvennut oikein vahtikoiraksi ja mun sängyssä se makasi ihan raatona ja tarhaanlähdön aikaan se kattoi mua ilmeellä "ihminen, pois mun huoneesta" :D

    Sussu, täytyypä ottaa haaste vastaan, tässä joku päivä kun kiireet helpottaa :)

    VastaaPoista
  3. Ai että on komea sakemanni! ♥

    VastaaPoista
  4. siitähän myös uusia piirteitä kuoriutuu :D meillähön se ei sängyssä viihtynyt, turhan kuuma kai, se oli aina lähdössä pihalle kun sinne joku läks....ja tavaroita se kyllä omi....mut ei sentäs huoneita :D :D

    VastaaPoista
  5. Hahhah joo Kunto on ottanut pesäkseen mun sängyn :D Se on ihan okei, se poistuu käskystä kyllä ja nukkuu siististi. Yks päivä se otti vahtia ja hyppäsi sänkyyn, luisuen peiton kanssa aina tyynylle asti ja siihen se jäi kerälle :D Täällä se kai pitää tätä mun sänkyä rauhoittumispaikkana sisällä, ja viime aikoina on kyllä muuallakin malttanut nukkua. Aina tavaroiden kuljettelun lomassa :D

    VastaaPoista